7 Aralık 2016 Çarşamba

ALİHAN PEHLİVAN BENİ YAZMIŞ

Bunca toplumsal mesele varken, kendi şahsi konularımla kimseyi meşgul etmek istemem. Ama belirtmeden geçemeyeceğim bir noktacık var; Alihan Pehlivan beni yazmış... Dün BRT'de bugün de Kanal T'de ismimi vermeden aşağıdaki linkte yazdıklarını tekrarlıyormuş...
Özetle, kayıt dışı çalıştırılan tır şöförünü ben "enseleyemediğim" için bu kazanın meydana geldiğini, işimi yapmak için maaş aldığımı ama işimi yapmadığımı, Başbakanlık kapısını benim kırdığımı, benim gibi kişileri istihdam eden hükümetin gerçekten de istifa etmesi gerektiğini, işe gitmediğimi, gitsem de iş yapmadığımı ve devleti yönetenlere küfür ettiğimi öne sürüyor Alihan Pehlivan...

Kendisi hali hazırda Mida'yı yakalamış da olsa, bazı bilgiler vermemde bir sakınca olmaz umarım:
- Her yerde "ben UBP'liyim" diye yazan-söyleyen gazeteci Alihan Pehlivan; mevcut hükümetin kayıt dışı işçilik tespitlerinde uygulanmakta olan cezayı KALDIRDIĞINI BİLİYOR MU? Yani söz konusu şöför tespit edilseydi dahi, "bir daha olmasın" manasına gelen bir uyarı yazısı ile konunun kapanacağını ve şöförün tekrar direksiyon başına geçeceğini bilmiyor mu?
- Çalışma Dairesi'nde yaklaşık 7 aydır MÜDÜR OLMADIĞINI bilmiyor mu?
- Yaklaşık 1 ay önceye kadar Daire'deki hiçbir bölgenin Bölge Amiri'nin olmadığını bilmiyor mu?
- Yaklaşık 20 yıl önce yapılan yasaya göre (o zamanın nüfusuna göre tespit edilmiş) Müfettiş sayısını ifade eden kadrolarının yarısından fazlasının boş olduğunu ve daireye kamudan en son 11 yıl önce müfettiş istihdam edildiğini bilmiyor mu? Bunun Akdoğan'dan Çamlıbel'e kadar olan bir bölgedeki tüm işyerlerini sadece 6 müfettiş ile denetlemek anlamına geldiğini bilmiyor mu?
- Aslında gelmiş geçmiş tüm hükümetlerin el birliği ile patronların daha fazla rahat etmesi için ortada Çalışma Dairesi'nin adından başka bir şey bırakmadığını bilmiyor mu? Mesela İskele bölgesinde Çalışma Dairesi Bölge amirliğinin, binasının ve personelinin olmadığını bilmiyor mu?
- Benim şahsım ile ilgili iddiaları konusunda ise çok daha rahat olduğumu ifade etmek isterim. Son 5 yıldır ortalama 3 günden fazla hastalık izni kullanmamış, daireden her ayrıldığında günlük ve saatlik izinlerini kullanan birisiyim. Her şekilde kontrol edilebilir. 
- İşimi nasıl yaptığım konusunda ise kimsenin yorumlarına gerek yok. Dairede tüm teftişler, cezalar, uyarılar kayıtlıdır. Alihan bey zahmet edip araştırırsa, gördükleri karşısında şaşıracağını ifade etmek durumundayım.
- "Devletin memurusun, eylem yapamazsın" söylemini ilk kez UBP'li bir gazeteciden duymadım. Geçmişte "UBP'nin düşman kardeşinin" gazetecileri de aynı argümanı kullandı, hala da bu argümana sarılan "radikal solcular" da mevcut... Açıkcası tamamen bana ait olan özel hayatımda ne yaptığımın hesabını, meselelerin özünü araştırma yetisi olmayan ve yüzeysel basma kalıp önyargılarla hareket eden gazetecilere verecek değilim.
- Ancak, arzu ederse; çalışma yaşamı, kayıt dışı işçilik, daire'nin sorunları, kamu emekçilerinin eylem yapma hakkı gibi konularda kendisini kamuoyu önünde bilgilendirmeye hazır olduğumu da ifade etmek isterim...
Son olarak yazılarında belli kişilere notlar gönderen Alihan Pehlivan'a benim de bir notum olacak: SENDEN KORKAN SENİN GİBİ OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder